Typ projektu: Branding, Webdesign, Doświadczenie Klient: Kocham Książki Branża: Działania:

Od miłośników książek dla miłośników książek

Witryna „Kocham Książki” zaczynała jako zwykły blog. Dziś, po kilku latach istnienia, przerodziła się w potężną bazę wiedzy o książkach. Na portalu można spotkać prawdziwych pasjonatów czytelnictwa, którzy chętnie dzielą się swoimi zainteresowaniami z tysiącami fanów. Różnorodne i trafne recenzje, nowości z papierowego świata, wizyty na targach książki i liczne konkursy – wszystko to, oraz ogromne zaangażowanie blogerów sprawia, że książka znowu wraca do łask.

Nasza pracownia została zaproszona do projektu, w ramach którego przygotowaliśmy kompletną identyfikację wizualną, a także wdrożyliśmy nowy portal internetowy. Innymi słowy – zadbaliśmy o to, by ta ogromna baza wiedzy otrzymała odpowiednią i godną oprawę wizualną i techniczną.

Logo

Pierwszym elementem kreacji artystycznej Kocham Książki było zaprojektowanie logotypu. Zaproponowany przez nas znak miał wyrażać pasję, z jaką twórcy portalu podchodzą do słowa pisanego – ich szacunek do książek i otwartość, z jaką przyjmują każdą nową pozycję na rynku wydawniczym, a także entuzjazm i gotowość współpracy z podobnymi pasjonatami, którzy chętnie publikują na stronie własne recenzje książek.

Ponieważ działalność portalu Kocham Książki związana jest ze słowem drukowanym – ze szczególną troską zajęliśmy się przygotowaniem warstwy typograficznej logotypu – napis miał wyrażać bogactwo tradycyjnego liternictwa, wzbogacone jedynie nowoczesnymi akcentami.

Webdesign

Drugim etapem pracy było przygotowanie złożonego portalu internetowego opartego o system CMS. Opracowując koncepcję graficzną strony wzorowaliśmy się na budowie zwykłej papierowej książki. Strona główna witryny została zaprojektowana jak bogata graficznie i przyciągająca wzrok okładka, co odróżniało ją od pozostałych podstron serwisu, utrzymanych w minimalistycznym stylu.

Potrzeby Klienta obejmowały stworzenie dużej i skomplikowanej bazy danych, dlatego sporo uwagi poświęciliśmy przygotowaniu programistycznemu witryny. Zróżnicowanie typów treści pozwoliło nam zbudować elastyczną strukturę danych i rozległą sieć powiązań między nimi. Dla łatwego poruszania się po stronie wdrożyliśmy też prosty system wyszukiwania.

 

?

Szukałem czegoś nowego dla mojej strony. Z jednej strony temat książek wymaga pewnych odniesień do tradycji, skojarzeń z pięknymi, starymi księgami. Z drugiej szukałem czegoś prostego i nowoczesnego, pasującego to nowoczesnych kanałów marketingowych, takich jak strona www i social media. Propozycja Leoart była czymś więcej, niż tylko spełnieniem moich wymagań. W tym logo po prostu się zakochałem.

Jan Oko – założyciel portalu