Tramontana Hospicjum Cordis Right NOW Alfa Radio Shamrock Novare Centralne Muzeum Pożarnictwa Centrum Leczenia Oparzeń Kocham Książki Euromedic Dzieci Maryi Poradnia Zdrowego Rodzicielstwa Auto Myjnia

Jednym zdaniem

Alfa Radio. Pierwsze w regionie.

Alfa Radio to lokalna rozgłośnia muzyczno-informacyjna, skupiona przede wszystkim na przekazywaniu najświeższych informacji z regionu i ze świata, zorientowana na słuchacza między 25. a 45. rokiem życia. Projekt obejmował opracowanie kompletnej identyfikacji wizualnej dla Alfa Media Group wraz z logotypami dla Alfa Radia i serwisów siostrzanych, a także wzorów materiałów drukowanych, w tym charakterystycznych dla działalności radiowej legitymacji prasowych, które z założenia mają być trudnym do podrobienia dokumentem.

Projekt w liczbach

Strategia
Branding
Design
Marketing

Na początku było logo

Projekt identyfikacji wizualnej dla Alfa Radia był dość trudny, ponieważ całą bogatą symbolikę należało zamknąć w jednej literze. Po burzliwych pracach nad przygotowaniem znaku graficznego powstało nowe logo stacji, które po drobnych poprawkach zostało zaakceptowane przez Klienta. Identyfikacja miała za zadanie ukazywać profesjonalizm rozgłośni i jej otwartość na słuchacza. Symbolika greckiej litery alfa (a więc pierwszej litery greckiego alfabetu) wyrażać miała pierwsze miejsce wśród lokalnych rozgłośni oraz najświeższą i najszybciej dostarczoną informację regionalną – co jest jednym z priorytetów działalności Alfa Radia. Kształt bryły logotypu symbolizuje otwartość oraz dostępność specyficznego medium, jakim jest radio. Kolorystyka wskazuje na powagę i dojrzałość, zgodnie z docelową grupą odbiorczą stacji. Stąd cała identyfikacja oparta jest przede wszystkim o ciepło koloru pomarańczowego z niewielkim dodatkiem granatu.

Poza głównym symbolem Radia przygotowaliśmy dla Klienta logo Grupy Medialnej Alfa Media, oraz logotypy dla AlfaTV i Wiadomości – dwóch podległych Klientowi serwisów informacyjnych, sprofilowanych na informację lokalną w formie wizualnej i tekstowej, oraz kompletny zestaw wzorów publikacji drukowanych. Ponieważ wiele materiałów graficznych miało być opracowywanych bezpośrednio przez pracowników Radia, przygotowaliśmy też od podstaw kilka wersji fontu, z którego Klient mógł swobodnie korzystać, na przykład przy tworzeniu nagłówków informacji na stronie www, czy w drukowanych przez siebie materiałach.

Z lepszej strony

Dla potrzeb rozgłośni przygotowaliśmy projekt internetowego portalu informacyjnego oparty o System Zarządzania Treścią. Dzięki temu wiadomości i artykuły mogą być sprawnie i szybko edytowane bezpośrednio przez Klienta. Warstwę graficzną strony utrzymaliśmy w modnym i bogatym w treść stylu serwisów informacyjnych, zachowując kolorystykę i styl wyrażony w identyfikacji wizualnej.

Coś od siebie

"Projekt identyfikacji dla rozgłośni radiowej to ciekawe wyzwanie - trzeba w formie graficznej ująć to, o czym odbiorca będzie głównie słuchał. Dlatego logotyp musiał być wyrazisty i łatwo zapadający w pamięć, a cała koncepcja wizualna miała dobrze odzwierciedlać charakter stacji".

Zobacz inne projekty: